Príncip PPC reklamy

Aj v roku 2015 sa stále pomerne často stretávam s rôznymi mýtmi ohľadom reklamy vo vyhľadávači google. V článku preto rozoberiem základný systém fungovania reklamy za klik. Venovať sa budem primárne službe google adwords nakoľko práve tá častokrát tvorí prvý kontakt s platenou inzerciou na webe.

 

Ako to funguje ?

 

Princíp reklamy je veľmi jednoduchý. Zvolíte si kľúčové slová na ktoré chcete aby sa vaša reklama zobrazovala. Ako príklad, povedzme, prevádzkujete hotel v Tatrách a potrebujete sa zviditeľniť. Kľúčovými slovami v tomto prípade budú výrazy  hotel tatry, ubytovanie tatry, ubytovanie v tatrách…  Následne si nastavíte sumu ktorú ste ochotný dať za jeden preklik a vytvoríte krátky reklamný text zobrazujúci sa k danej kľúčovej fráze.  K tomu je potrebné stanoviť aj denný prípadne mesačný rozpočet. Ak na skúšku dáte povedzme 150 € na mesiac, denný rozpočet bude vo výške 5 € a pri priemernej cene prekliku 0,20 € Vám privedie 25 užívateľov denne hľadajúcich ubytovanie.

 

Kde bude moja reklama ?

 

Vaša reklama sa zobrazí hneď pod hľadaním výrazom.

 

Výstřižek

 

Toto zobrazenie je bezplatné. Keďže služba adwords funguje aukčným systémom, pozície sú zoradené podľa toho akú vysokú sumu nastavil  každý jednotlivý inzerent za kliknutie.

Reklama sa zobrazuje dokým sa nevyčerpá stanovený denný rozpočet. Po jeho minutí sa začne zobrazovať až nasledujúci deň.

 

Čísla, štatistiky, vyhodnocovanie

 

V rozhraní účtu adwords máte detailný prehľad o počte preklikov z každého kľúčového slova, priemernú cenu prekliku, mieru preklikov ( koľkokrát sa reklama zobrazila voči tomu koľkokrát používateľ klikol na váš odkaz ). Tieto ukazovatele Vám poslúžia pri hodnotení výkonnosti a zlepšovaní kampane.

 

Vyklikanie reklamy

 

Pomerne častou otázkou klientov pri predstaví fungovania PPC reklamy je celkom logická otázka ohľadne jej vyklikania . Obavy zo zákernosti svojej konkurencie však netreba mať, nakoľko je google proti tomuto dobre chránený. V jednoduchosti možno povedať, že v rámci jedného počítača Vám odráta sumu iba za jeden preklik a ostatné kliky ystém ignoruje. 

 

Naozaj to je také jednoduché ?

 

Odpoveď je áno aj nie. Je pravda, že niekomu môže fungovať aj takto amatérsky nastavená kampaň, hlavne v menej konkurenčných oblastiach a službách. No vo väčšine prípadov je takýto postup z dlhodobého hľadiska neefektívny. Práve zle pripravená kampaň veľakrát vedie k zavrhnutiu tohto spôsobu propagácie.

Kvalitná kampaň si vyžaduje určité skúsenosti, dôkladnú prípravu a pravidelný čas strávený na jej vylepšovaní. Preto odporúčam  využiť služby agentúry  alebo investovať svoj čas do vzdelávania v rámci PPC reklamy. Spolu s adwordsom by ste totiž mali ovládať službu Google Analytics, pre analýzu návštevnosti a meranie konverzii.

Pozn.: V článku sú niektoré  vysvetlenia zámerne zjednodušené kvôli pochopeniu fungovania systému.

 

Leave a comment